mandag 3. oktober 2011

IKEAs strategi for sosiale medier

IKEA ble grunnlagt av svensken Ingvar Kamprad i 1963. Ingvar startet med å selge fyrstikker til naboer, i dag er IKEA en internasjonal organisasjon som selger møbler rundt hele verden.

IKEAs visjon er å skape en bedre hverdag for de mange menneskene. Forretningsideen til IKEA er: å tilby et stort utvalg form- og funksjonsriktige hjeminnredningsprodukter til så lave priser at så mange mennesker som mulig har råd til å kjøpe dem.




4 kommentarer:

  1. Hei Emma!

    Spennende at du vil prøve å gjøre Ikea enda bedre enn de er i dag. Først og fremst må jg si at jeg likte denne øvingen som vi fikk veldig godt. Jeg tror kanskje du med fordel kunne hatt litt færre ord i beskrivelsen din på enkelte steder.
    Jeg ser helt klart at du gjerne vil forklare det, men det kan du kanskje gjøre i utgreeingen som du legger på bloggen? Dette er bare et tips fra meg.

    Daniel

    SvarSlett
  2. Hei Daniel.

    Takk for tipset. jeg ser at det er en del ord i strategien, men jeg har gjort slik fordi jeg har tatt utgangspunkt i at folk også kan finne denne på Slideshare uavhengig av bloggen.

    Forresten heter jeg ikke Emma, men Marianne :)

    SvarSlett
  3. Hei!
    Synes presentasjonen din var veldig bra! Oversiktlig og ryddig. Enig at det kan være litt mye tekst noen steder for å være en presentasjon. Får satse på Ikea griper muligheten:)

    SvarSlett